torsdag 14 augusti 2014

Min teori

Hej
Så var man då tillbaka. Allt som man inte hann med innan semestern finns kvar & högen med allt som ska göras har växt alldeles av sig själv verkar det som.

Sommaren har ju varit fantastisk här i Sverige & alla har vi laddat med solenergi & D-vitamin inför hösten & vintern så att det räcker & blir över. 
Efter regniga somrar så pratas det mycket i media om att vi blir sjukare om vi inte får tillräckligt med sol under sommaren, så det ska bli lite spännande att se om alla håller sig friska & krya i höst & vinter.
Jag försöker precis som de flesta andra hålla kvar sommaren & semesterkänslan lite & det brukar fungera lagom till skolstarten. Så snart barnen börjar skolan så känner jag en längtan till sköna strumpor, varma tröjor & tända ljus, gärna en redig höststorm på det också. Men det får gärna vänta lite till.

Jag har en teori om att när man kommer tillbaka efter en lång semester så är alltid dag tre jobbig & dag sex är superjobbig. Jag ska förklara hur jag tänker.
De första dagarna är man i pryo-stadiet:"hej, vad kul att ses", "vad har du gjort?", "vad brun du är", "har du haft det bra?" hörs var man än går. Man börjar beta av mailboxen & alla har överseende med att man inte är uppdaterad till 100 %.
MEN! Dag tre börjar det sjunka in.... Hjälp vad många lösa trådar det finns & hur ska jag få tiden att räcka till? 
Sen den värsta dagen, dag sex, då är man inne i hjulet igen & i ett svagt ögonblick så undrar man om man ens haft semester...
Som tur är så går det över lagom till dag sju & då är man tillbaka på banan & man gasar på med plattan i mattan, för det är mycket som ska hinnas med innan julledigheten... det är faktiskt bara 19 fredagar kvar innan julafton!

Jag fick tips om en rolig artikel i San Francisco Chronicle som jag hoppas att även ni finner intressant. 
http://www.sfchronicle.com/business/article/Executive-assistants-are-powers-behind-the-throne-5684501.php?cmpid=twitter-premium&t=984161019300af33be#/0

Trevlig läsning & på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar