torsdag 26 juni 2014

Nu ska jag svära i kyrkan….

Sista inlägget innan sommaruppehållet kommer att handla om det hetaste samtalsämnet just nu & det är inte fattigdom, supervalår eller Fotbolls VM, nej det är vädret.

Med vädret är det ju så att det bara är att gilla läget, det enda man kan göra är att acceptera & göra det bästa av situationen. Har man möjligheten kan man ju solsäkra sommaren med en resebokning, men då finns alltid risken/möjligheten att vädret vänder & de som är kvar hemma får njuta av ett härligt högtryck.

Det vore ju höjden av olycka! Eller inte. Om det skulle bli fantastiskt väder hemma i Sverige just den veckan som jag har fötterna i Medelhavets klarblå vatten så unnar jag verkligen det till dem som befinner sig kvar hemma.

Eftersom vädret inte går att påverka så försöker jag att inte låta mig bli styras av det, men det är inte lätt. Speciellt inte nar man som jag är frusen & nästan alltid tycker att det drar kallt, men det får man lösa med en stor portion tålamod & en varierad garderob för att  kunna låta lusten styra istället för nederbörden.

Det är ju som sagt den hetaste snackisen var vi än går så här års, folk är deprimerade, metrologerna får skäll för att vädret inte levererar & vi suckar & undrar varför vi bor där vi bor.

Så varför inte dra igång med en liten väderrevolution!
Om vi alla skiter i vilket väder det är & gör det vi känner för just nu så kanske fixeringen släpper & vi blir alla lite lyckligare.
Vi är ju uppfostrade med att man ska vara ute på sommaren när solen skiner, inne är vi ju resten av året. Men nu tänker vi om, vill du vara inne & se en film mitt i juli så gör det, utan dåligt samvete, vill du bada i spöregnet så gör det.

Det är ju så ”det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder” & till syvende & sist är det bara du & din inställning som avgör om sommaren blir bra eller inte.

Jag önskar er alla en trevlig sommar!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar