torsdag 2 oktober 2014

Ändrade planer

Snart har ännu en vecka passerat & jag har hunnit ungefär hälften av det jag hade tänkt. En ganska vanlig vecka alltså. 
Vissa saker har jag aktivt valt bort för att jag inte hunnit & jag har prioriterat om i min lista men när "någon annan" prioriterar åt mig det är då det skaver...
Vem är då den där "någon annan"?
Ibland är det chefen, men oftast är det någon eller någonting som du inte kan kontrollera, mitt fall den här veckan var det tekniken.

I tisdags skulle jag sitta hemma & jobba för min yngsta dotter hade ett läkarbesök inplanerat & jag hade ju ändå en mailbox att rensa, två mötesprotokoll att skriva & en del kallelser att skicka så det passade ju bra att göra det. 
Morgonen började bra & jag fick iväg en hel del som legat & väntat (mognat) ett tag. Helt plötsligt fryser skärmen & jag ser hur program efter program stänger ner.  Jag tänker att det är ju ingen ide att ringa IT innan jag provat att starta om så jag gör det, men vad händer då? Jo när datorn går igång igen inser jag att ett av de två program som jag behöver för att kunna jobba på distans är borta & när jag ringer IT så visar det sig att det avinstalerats & självklart kan det inte återinstalleras om jag inte är på kontoret.. Jo men heja!  
Fungerar inte så bra att jobba då liksom... Jag var så arg så tårarna brände bakom ögonen & jag kände hur axlarna åkte upp & stressknuten i magen växte. 
Så jag gjorde det enda rätta. Jag skrek några väl valda (numera cecurerade) ord & sedan gick jag & städade ett badrumsskåp. 
Det var liksom ingen ide' att hetsa upp sig mer än så eftersom jag inte kunde påverka situationen (jag har långt till jobbet & kan inte bara svänga in & få det fixat) där & då. 
Att-göra-listan blev inte så mycket kortare den dagen, som jag planerat, men oj vilken ordning jag har i badrumsskåpet. 

1 kommentar:

  1. Det där har man upplevt. Ska få massa gjort hemma så pajar tekniken. Grrrrr.
    Trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera