onsdag 2 april 2014

Är du också en side-kick?

Ni som har sett David Lettermans The Late Night Show & andra stora tv-shower har sett dem, de där personerna som sitter en bit ifrån programledaren. Den där personen som kommenterar sånt som sägs, "har örat mot rälsen", rättar, korrigerar & kanske spelar en låt mellan huvudnumren så att den stora stjärnan kan ta igen sig, läsa in sig eller bara dricka vatten. En side-kick helt enkelt!

Känner du igen dig? Det är ju assistentens jobb i ett nötskal. Vi som står lite bakom & ser till att allt flyter på som det ska. Om det som inte ska hända ändå sker är vi där & ser till att det löser sig på snabbast smidigast sätt. Vi vänder, vrider & roddar om. Vi är doers & vi är utomordentligt duktiga på att hjälpa våra chefer så att de kan göra sitt jobb på bästa sätt. 
Det här är bloggen om oss!

4 kommentarer:

  1. Toppen vad kul. Grattis till en bra tanke! Maria Cirillo

    SvaraRadera
  2. Känner väldigt väl igen mig!
    Jag tror däremot att det är viktigt att synas även som side-kick. Vi gör ett fantastiskt jobb och bör också få cred för detta. Att helt "gömma sig" är tyvärr lite riskabelt - det finns de som tror att vi inte gör något då.......
    Tänker jag fel?

    SvaraRadera
  3. Precis lite min tanke med den här bloggen Anne. Vi måste lyfta oss själva & varandra.

    SvaraRadera
  4. Den enda side kick som kom för mig när jag läste din blogg är Madge hos Dame Edna - tack för dagens stora garv, och för en spännande början på en assistentblogg!

    SvaraRadera